L'aeroport de Girona deixarà de tenir vols a Madrid el 4 de maig després que Ryanair hagi renunciat a la ruta (en servei des d'octubre de 2007) i que la Generalitat i Spanair no hagin arribat a un acord per desenvolupar un nou projecte. Segons publicava ahir La Vanguardia, la Generalitat ha descartat la proposta de vol Girona-Madrid presentat per Spanair perquè, a fi que la ruta fos rendible, necessitaria ajuts econòmics que ara no es poden donar.

La notícia no ha inquietat el delegat del govern de la Generalitat a Girona, Eudald Casadesús, ni el diputat Carles Puigdemont, en tots dos casos de CiU, que aposten pel traspàs i la gestió «pròxima» de l'aeroport per atraure noves companyies. Manel Nadal (PSC), que va ser secretari per la Mobilitat de la Generalitat entre 2003 i 2010 amb el tripartit, defensa que «des del punt de vista comercial, Spanair fa el que ha de fer» perquè «reflotar l'empresa» és la «primera missió».

L´actual Director General de Mobilitat, el també gironí Ricard Font (CDC) de moment no ha obert la boca.

En referència a la negativa de Spanair, Eudald Casadesús va raonar que «no tot s'acaba amb aquesta companyia» (perquè «n'hi ha d'altres») però sí que va subratllar la «negociació necessària amb Ryanair» per «arribar a un acord raonable per les dues parts». Alhora, el delegat del Govern va expressar que, ara, l'«objectiu prioritari» és aconseguir el traspàs de l'aeroport de Girona en un «moment oportú» a causa que s'està tramitant el nou model aeroportuari. Per Casadesús, la instal•lació gironina és «molt atractiva» (va reconèixer la inversió realitzada per Aena i el revulsiu de Ryanair) i que una disminució de les taxes possibilitaria «un aeroport molt potent». Caldria, primer, aconseguir l'autonomia en la gestió i un període d'entre 2 i 3 anys. Casadesús en cap moment va fer referencia a quines “altres companyies” es refería per substituir Ryanair en un moment en el que ha quedat clar que la companyia irlandesa és la única que aporta un model competitiu a aeroports europeus regionals com el de Girona i va donar la sensació que volia dir que en el món hi ha altres companyies però no que alguna d´aquestes tingui cap interés en volar a Girona.

Sense voler-se mullar sobre el que faria CiU si obtingués el traspàs de l´aeroport, Carles Puigdemont, diputat de CiU, va afirmar que Spanair no és «la substitució» de Ryanair a l'aeroport gironí, tot i que considera que, a causa que rep inversió pública, «estaria bé que fes un esforç per no només ser a Barcelona». Puigdemont, també cap de l'oposició a l'Ajuntament de Girona, té clar que «amb Spanair, o sense, el futur de l'aeroport es juga en un altre àmbit» en el sentit que «la solució estructural no la proporcionarà aquesta companyia o Ryanair, sinó el traspàs i un model de gestió de proximitat amb implicació dels agents locals». Interrogat sobre que no sempre la proximitat en la gestió és sinònim d'èxit, Puigdemont va defensar que el traspàs «garanteix que la política comercial seguirà criteris i model de negoci de proximitat»: «Amb criteris de Madrid, l'aeroport no funciona». Puigdemont no va fer cap comentari quan se li va preguntar sobre els criteris de Barcelona o Girona amb els quals l´aeroport sí que funcionaria.
Març 2011